Wat kost gokken jou? Stop op tijd 24+

Wat kost gokken jou? Stop op tijd 24+

Getoonde content is geschikt voor bezoekers jonger dan 24.
U ziet een versie van de website waarop geen aanbieders en promoties getoond worden. Toon mij relevante bonussen en casino's.
Deze website versie toont aanbieders en promoties. Geen relevante bonussen en casino's tonen.

Online casino klantenservice – De voor- en nadelen per contactmogelijkheid

Ieder degelijk online casino biedt de mogelijkheid om contact op te nemen. Dit voor vragen, klachten, maar natuurlijk ook als er hulp gewenst is met bepaalde zaken of problemen. Als consument krijg je doorgaans drie mogelijkheden ter beschikking: telefoon, e-mail en live chat. Elke manier heeft zijn voordelen, maar ook nadelen. Om je een helder beeld te geven van de voor- en nadelen per contactmogelijkheid met de online casino klantenservice, hebben wij bij Casino.nl alles op een rijtje gezet.

klantenservice

Telefonisch contact met de online casino klantenservice

Veel online casino’s hebben een telefonische helpdesk. Door een algemeen nummer te bellen kom je in een keuzemenu, waar je afhankelijk van de kwestie waarvoor je belt keuzes maakt. Dit zodat je doorverbonden wordt naar de juiste medewerker.

Voordelen:

  • Directe interactie – Je krijgt iemand aan de lijn, waarmee je direct kunt praten. Dit is uiteindelijk de meest handige en efficiëntste manier om je punten te bespreken, met name omdat je in het gesprek veel relevante context kunt geven.
  • Snelle reactietijd – Je krijgt in het gesprek, mits het binnen het kennisgebied van de medewerker ligt, direct antwoord waar je wat aan hebt. Hierdoor hoef je niet te wachten en als de medewerker er niet uitkomt, kan deze gelijk aan collega’s om hulp vragen. Het gaat domweg erg snel.
  • Nuances aanbrengen – Mocht een conversatie niet helemaal tot het gewenste resultaat leiden, kun je op een vlotte wijze nuances aanbrengen in het gesprek. Hierdoor krijg je een meer gericht antwoord of een passende oplossing.

Nadelen:

  • Wachttijden – Afhankelijk van hoe druk het is, kan het zijn dat je enige tijd in de wacht staat voor je geholpen wordt. Dit kan als je haast hebt niet echt praktisch zijn. Bovendien is wachten natuurlijk zonde van de tijd.
  • Beperkte beschikbaarheid – De klantenservice is per casino verschillend wat ook opgaat voor de openingstijden. Sommige casino’s hebben een 24/7 service, maar vaak komt het voor dat de telefoon slechts op beperkte momenten beschikbaar is. Bijvoorbeeld tijdens kantooruren.
  • Geen registratie – Waar je met online casino live chat en e-mail een complete log opbouwt van de interacties, is dat telefonisch natuurlijk veel lastiger. Uiteraard kan je het gesprek opnemen, maar het is uiteindelijk – bij lastige kwesties – beter om dingen zwart op wit te hebben, wat telefonisch niet kan.

Ook contact opnemen met de klantenservice? Gebruik dan deze tips!

Via e-mail contact met de online casino klantenservice

Als een online casino niet over een telefonische klantenservice beschikt of als je liever alles zwart op wit wilt hebben, dan kun je uiteraard een e-mail sturen. Vrijwel elk online casino heeft een e-mailadres waarop ze bereikbaar zijn, zodat je snel kunt mailen.

Voordelen:

  • Opbouw van dossier – Het is altijd prettig om correspondentie bij de hand te hebben. Met name als een kwestie niet in één keer opgelost kan worden. In meer complexe situaties heb je vaak te maken met meerdere mensen die meekijken. Het kan dan handig zijn om alle uitwisselingen zwart op wit te hebben, dit als referentie.
  • Actie wanneer je wilt – In tegenstelling tot bellen of de online casino live chat, ben je bij het sturen van een e-mail niet afhankelijk van de beschikbaarheid van een medewerker. Je kunt jouw mail sturen wanneer je wilt, idem dito voor reageren op vervolgmailtjes. Je kiest jouw moment uit om actie te ondernemen, wat je flexibiliteit geeft.

Nadelen:

  • Antwoord kan even duren – Zodra je een e-mail stuurt ben je in afwachting tot er reactie volgt van de klantenservice. De meeste online casino klantenservices streven ernaar binnen 24 uur te reageren, maar wanneer de reactie volgt weet je niet. Hierdoor ben je echt in afwachting. Iets wat je niet tot nauwelijks telefonisch of per chat hebt.
  • Kan meer tijd kosten – Een situatie afhandelen vraagt om context en een goede toelichting, maar omdat het volledig schriftelijk gaat kan het zijn dat je meerdere mailtjes moet sturen voordat iets duidelijk is. Of juist andersom: voordat iets goed is uitgelegd. Het is – afhankelijk van de situatie – toch een beetje een zoektocht naar de juiste oplossing. Dit kan dus wat meer tijd kosten dan bij de andere contactmogelijkheden.

Ook een vervelende ervaring met een klantenservice? Deze klachten komen het vaakst voor.

Chatten met de online casino helpdesk

De afgelopen jaren is chatten erg in opkomst geweest. Het is ideaal om tussendoor te doen en het gaat behoorlijk vlot. Steeds meer online casino’s met licentie bieden daarom deze optie aan, wat al snel is uitgegroeid tot de meest gebruikte functie voor contact met de helpdesk.

Voordelen:

  • Snelle reactietijd – Een medewerker van de online casino klantenservice kan meerdere chats tegelijkertijd afhandelen. Hierdoor is de wachttijd via deze contactmogelijkheid over het algemeen het kortst. Je hebt snel iemand aan de ‘lijn’ en doordat je rustig jouw verhaal kwijt kan, kun je op je gemak de kwestie bespreken.
  • Directe interactie – Je bent niet afhankelijk van wachttijden aan de telefoon, doorverbinden en opnieuw wachten, enzovoort. Nee, de klantenservice medewerker staat voor je klaar en geeft gelijk antwoord. Bovendien heb je alles zwart op wit, wat een fijne referentie is voor een eventuele follow-up.

Nadelen:

  • Chatten met een bot – Je verwacht gelijk iemand op de online casino live chat te krijgen, maar vaak is er in eerste instantie een bot die je wat hints moet geven in waar je naar op zoek bent. Die stuurt je dan naar de juiste medewerker, maar geregeld zijn deze bots niet zo snugger wat soms wat onhandig kan zijn vooraleer je iemand te pakken hebt die je echt kan helpen.
  • Niet altijd beschikbaar – Hoewel 24/7 chats steeds gebruikelijker worden, is een 100% beschikbaarheid niet altijd gegarandeerd. Als je buiten kantooruren met een probleem zit en de chat is niet open, noch is het casino telefonisch bereikbaar, kan dat wat onhandig zijn. Je moet immers wachten of mailen.

Kom alles te weten over Nederlandse online casino’s. Lees onze uitgebreide reviews met alles wat je moet weten!

Kies de manier van contact bewust uit

Het is tot slot nog belangrijk om te vermelden dat het afhankelijk van de kwestie raadzaam is om de juiste manier van contact te kiezen. Als je een simpele vraag over een bonus hebt, dan maakt de manier van contacteren niet zoveel uit.

Gaat het om een complexe situatie of een forse klacht, dan is het advies om schriftelijk contact op te nemen. In dat soort situaties kan het op termijn van pas komen als je een registratie van alle correspondentie hebt, waarnaar je terug kan grijpen.

Bekijk dus altijd vooraf wat je situatie precies is en of het noodzakelijk is een registratie bij te houden. Overigens, mocht de klantenservice je niet willen of kunnen helpen, dan kan je altijd nog terecht bij de Nederlandse Kansspelautoriteit.

Lees ook: hoe gaat de customerservice om met boze of verslaafde spelers.

De online casino’s met de beste klantenservice

Welkomstbonus: 100 gratis spins
8.5
24+| Alleen voor nieuwe spelers | Let op de voorwaarden | Min. storting €10, gratis spins op geselecteerde slots
Welkomstbonus: tot €200 & gratis spins
8.3
24+ | Algemene voorwaarden van toepassing | Ontvang maximaal €200 en 25 gratis spins ter waarde van €0,20 per spin

Exclusieve Koningsdag Welkomstbonus: geen 200 maar 400 gratis spins

8.0

24+ jaar | Algemene voorwaarden van toepassing | geldig tot 30 april 2024

Als je op een link klikt en zich aanmeldt bij een casino, ontvangen wij een kleine vergoeding van de casinobeheerder, maar er zullen geen kosten voor jou zijn. We raden alleen veilige, gelicentieerde en betrouwbare casinosites aan.

© Copyright 2024. Casino.nl