Veelvoorkomende klachten bij klantenservices

Een klantenservice is belangrijk, je moet immers snel geholpen worden met je klachten of opmerkingen. Daarom investeren veel bedrijven in deze afdeling, want zeker vandaag de dag kan een klacht veel negatieve aandacht oproepen. Mensen zijn immers geneigd hun onvrede op sociale media te delen, wat voor iedereen zichtbaar is. Daarom is het belangrijk dat de klantenservice goed omgaat met vragen, opmerkingen en klachten.

Toch komt het nog altijd veel voor dat mensen ontevreden zijn. Dit kan enerzijds aan de klantenservice liggen die niet de gewenste oplossing aanbiedt. Anderzijds kan dit ook aan de klant liggen die onredelijke eisen of verzoeken bij de klantenservice neerlegt. Context is altijd zeer belangrijk, maar er zijn in het kader van online casino’s klantenservices een paar zaken die er vaak bovenuit springen.

De bekendste ‘problemen’

Deze punten hebben we op een rijtje gezet, zodat je daar een duidelijk beeld van krijgt. Ook zetten we erbij hoe je dit tegen kan gaan en wat een eventuele oplossing is.

Onbereikbaarheid

Het kan voorkomen dat als je belt naar een klantenservice, dat ze onbereikbaar zijn. Dit is vervelend, want soms is het een situatie waarin je snel geholpen wilt worden. Verschillende online casino’s bieden een telefoonnummer aan. Je bent echter niet de enige die belt, waardoor er een wachtrij kan staan. De oplossing in deze is de live chat, een medewerker kan immers met meerdere mensen tegelijk chatten. Telefoneren met meer mensen tegelijk is immers lastig.

Precies om die reden bieden online casino’s steeds vaker een live chat aan, die bovendien 24/7 beschikbaar is. Het advies is dus om te allen tijde de live chat te gebruiken. Dit is simpelweg de snelste manier om in contact te komen met een online casino.

Registratie van gesprekken

Op het moment dat je belt of chat, zul je in veel gevallen goed geholpen worden. Maar als het een vrij belangrijke situatie betreft is het advies om te mailen. Met name als het om je account, geld, stortingen of opnames gaat. Casino’s streven ernaar om alles zo goed mogelijk op te lossen, want ze willen geen slechte reclame hebben. Desalniettemin is het bij belangrijke zaken wellicht verstandiger om te mailen. Hierdoor heb je alles zwart op wit en valt daar in ieder geval geen discussie over te voeren.

Slechte service

Het kan voorkomen dat je niet goed geholpen wordt. Dit omdat de medewerker verkeerde antwoorden geeft of je probleem simpelweg niet oplost. In dat soort gevallen is het verstandig om niet de discussie aan te gaan, maar de hele loop van zaken op de mail te zetten en naar de klachtenafdeling te sturen. Online casino’s nemen klachten doorgaans zeer serieus en met een goede uiteenzetting kan een medewerker van de klachtenafdeling je wellicht meer adequaat helpen.

Slechte informatievoorziening

Online casino’s zijn niet altijd even duidelijk in bepaalde zaken en mocht je ergens niet uitkomen, is het erg vervelend als je in het duister tast. Het advies is om altijd te kijken of een online casino een FAQ aanbiedt. Hier kan je dan wellicht antwoord op je vraag vinden. Lukt dat niet, dan is het advies om contact met het online casino op te nemen.

Onduidelijke bonusvoorwaarden

Online casino’s brengen hun promoties veelvuldig in beeld en dat ziet er op het eerste oog altijd zeer aantrekkelijk uit. Bovendien, waarom niet profiteren van een bonus? Precies, maar vervelend is dat het vaak meer omvat dan enkel de bonus. Zo komen de meeste promoties met kleine lettertjes en dat kan voor verrassingen zorgen. Laat je dus niet misleiden en bekijk te allen tijde de voorwaarden die van toepassing zijn. Mocht dat onduidelijk zijn, neem dan contact op met de klantenservice.

Geen oplossing

De meest voorkomende klacht is dat je geen oplossing krijgt voor het probleem dat je hebt aangekaart. Op het moment dat dit het geval is, kan je natuurlijk een andere route bewandelen in de hoop dat een andere medewerker je wel kundig bij kan staan. Brengt dit alles geen oplossing, dan kan het geen kwaad om je onvrede via sociale media kenbaar te maken. Online casino’s, maar ook andere bedrijven zijn huiverig voor vocale klanten die hun onvrede op openbare platformen delen. De kans is dan groot dat je alsnog snel geholpen wordt. Ditmaal met wel een effectieve oplossing. Dit geldt voor alle soorten klantenservices en in het bijzonder die van online casino’s.

Het casino geeft niet thuis

Mocht je alle middelen uitgeput hebben en heb je nog altijd geen oplossing? Dit komt vrijwel nooit voor, maar in dit soort gevallen, geen nood. De Nederlandse Kansspelautoriteit houdt toezicht op de Nederlandse gokmarkt en op het moment dat je problemen met een online casino hebt dat een vergunning van deze autoriteit heeft, kan je ook daar nog aankloppen voor advies. En anders heb je altijd nog de consumentenbond, die je ook goed kan helpen.

Gewonnen, maar geen uitbetaling

Op het moment dat je wint met een weddenschap, een gokje op een gokkast of in het live casino, overheerst de euforie. Je verwacht ook dat het geld snel op je account gestort wordt en casino’s zullen dat ook zeker doen zolang je aan de voorwaarden voldoet. Normaliter is een storting direct uitgevoerd, maar het kan zijn dat het wat langer duurt. Dit vanwege een storing of een verwerkingstijd. Het komt vaak voor dat deelnemers klagen bij de klantenservice dat ze hun gewonnen geld niet ontvangen hebben. In vrijwel alle gevallen is het echter een kwestie van tijd, het advies is om geduld te hebben.

Verloren met een spel

Een andere ergens wat merkwaardige klacht die de klantenservice van een online casino ook geregeld krijgt, is dat spelers verloren hebben. Sommigen maken het zelfs zo bont dat ze compensatie eisen in bonustegoed. Om dit te voorkomen en je een hoop moeite te besparen – een casino gaat hier immers niet in mee – weet dat gokken je nooit garantie geeft op winst. Als je verliest, is dat het gevolg van het kansspel en je bent het geld kwijt. Je zult niks ter compensatie krijgen. Als speler ga je daar ook mee akkoord bij het aanmaken van je spelersaccount.

Conclusie

Feit is en blijft dat online casino’s veel investeren in de klantenservice. Met name omdat de consument tegenwoordig zeer vocaal is. Het is hen er dus alles aan gelegen om een goede service aan te bieden. Mocht je problemen ervaren of klachten hebben, raden we je aan om altijd eerst alle contactmogelijkheden te proberen. In veel gevallen kan een andere medewerker met een frisse blik je wel verder helpen als de eerste dat niet kan. En indien het allemaal geen soelaas biedt, zijn er nog alternatieve routes zoals aangestipt.

Weet: op het moment dat je klachten hebt die indruisen tegen de voorwaarden van het online casino, waarmee je akkoord bent gegaan, heb je weinig recht van spreken. Het online casino zal dan altijd naar de voorwaarden verwijzen en daarmee is je klacht of opmerking kansloos. Tenzij het online casino daarin een fout heeft gemaakt.