augustus 16, 2009 10:20 am

Reclame aan de order van de dag

Iedereen die reclame maakt in welke vorm dan ook wil altijd het beste eruit halen wat er te halen valt. Zo zijn er dus ook klachten binnen gekomen bij de Nederlandse SRC, Stichting Reclame Code, omtrent de reclame dat de staatsloterij maakt met betrekking tot de mega jackpot die gegarandeerd afgelopen augustus ging vallen.

Ook online kansspel bedrijven doen hun uiterste best om zo goed mogelijk over te komen als het gaat om reclame te maken, ongeacht welke vorm dan ook. Zo heeft de ASA, Advertising Standards Authority, in de Verenigd Koninkrijk weer in actie gekomen tegen Betfair. Zij hebben namelijk een paar reclame borden gemaakt waarbij men van mening is dat deze misleiden zijn.

Betfair heeft namelijk zelfstandig onderzoek gedaan naar de winst percentages in vergelijking met andere online kansspel bedrijven en beweren dat er bij hun 40% meer te behalen is. Ze hebben het zo omschreven dat spelers het idee kunnen krijgen dat ze gegarandeerd 40% bovenop hun start bedrag kunnen winnen. Echter dit is niet het geval en dat begrijpt de gemiddelde speler uiteraard ook wel maar voor iemand die nog nooit een gokje heeft gewaagd kan dit erg misleidend zijn. Daarom heeft de ASA de reclame borden terug geroepen.

Hoewel er dus mogelijkheden zijn in de Verenigd Koninkrijk om reclame te maken voor online kansspellen worden deze wel goed bewaakt en moet men zeker aan bepaalde eisen voldoen.


Gecategoriseerd: ,
Geschreven door