Nieuws & Acties

Online gamingexpert Jurrian van der Meer nieuwe commercieel directeur Endemol

endemolEndemol Nederland Mediagroep heeft een nieuwe commercieel directeur. Jurrian van der Meer wordt tevens verantwoordelijk voor het online gaming gedeelte van het bedrijf. Van der Meers komst heeft alles te maken met het verwachte opengooien van de Nederlandse kansspelmarkt begin volgend jaar.

Gaming expert
De benoeming van Van der Meer sluit aan bij de ambities van Endemol om de gaming activiteiten van het bedrijf verder uit te bouwen. Zo wil Endemol samen met de Telegraaf Media groep online bingo gaan ontwikkelen. Van Endemol werd al eerder bekend dat het bedrijf wil gaan investeren in het aanbieden van online gokspellen. Zo investeerde het bedrijf 9,4 miljoen euro in de Londense startup Plumbee, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van social gaming en vooral bekend is van het sociale casinospel Mirrorball Slots. Samen met Plumbee wil Endemol meer sociale casinospellen gaan ontwikkelen. Het is de vraag of Endemol straks echt online bingo kan gaan aanbieden op de Nederlandse markt, aangezien bingo waarschijnlijk buiten de nieuwe wetgeving zal gaan vallen. De investering van Endemol is dan voor niets geweest.

Online gaming
Van der Meer is onder andere aangetrokken door Endemol om het online gaming segment van het bedrijf vorm te gaan geven. Laurens Drillich, algemeen direchteur van Endemol is verheugd over zijn komst: “Jurian is een grote aanwinst. Vanwege zijn expertise op het gebied van innovatieve concepten, gaming, digital video en new business staat hij binnen de wereldwijde Endemol-organisatie al vele jaren hoog aangeschreven. Met zo’n zwaargewicht aan boord kunnen we nog beter en sneller inspelen op de nieuwe mogelijkheden in de markt.”

Nieuwe initiatieven
Ook Van de Meer zelf is erg enthousiast over zijn nieuwe functies en de rol die hij bij Endemol zal gaan vervullen: “Endemol Nederland heeft de afgelopen jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt. Er wordt hier op een intelligente manier over merken nagedacht, zowel in commercieel als creatief opzicht. Bovendien investeert het bedrijf nadrukkelijk in nieuwe initiatieven, zoals het onlangs aangekondigde samenwerkingsverband met TMG, gericht op online gaming, of de second screen apps van GTST. Daaruit blijkt dat het vizier op de toekomst is gericht en dat spreekt mij erg aan.”

Jurrian van der Meer heeft veel ervaring in de media industire. Zo was hij managing partner van het reclamebureau Lowe. Sinds 2001 is hij al bij Endemol betrokken. Vanaf 2010 is Van der Meer managing director van Endemol Games en houdt hij zich bezig met de ontwikkeling op het gebied van gaming.

Gerelateerde content