Nieuws & Acties

Nationale Postcode Loterij zoekt iets te vaak de grens op

Een titel die niet alleen door ons verzonnen zou kunnen zijn, of door de gedupeerde leden van de Nationale Postcode Loterij die alsmaar weer worden misleid door de loterij, maar deze keer kwam het van de woordvoerder van de loterij zelf. De Nationale Postcode Loterij geeft aan hun acties te zullen verbeteren.

Regelmatig verschijnen er berichten in de media waar de Postcode Loterij of één van de andere loterijen in ons land weer eens door de Reclame Code Commissie is aangesproken op misleidende acties.
Ook in de afgelopen weken kwamen er weer volop klachten binnen bij de commissie en de consumentenbond. Deze keer betrof het de Nationale Postcode Loterij  welke brieven stuurde naar de abonnees waarin werd aangegeven dat de abonnees konden deelnemen aan een veertiende trekking. De Loterij vergat wel even te melden dat hier een extra 10,50 euro voor betaald moest worden.
Eerder kwam de loterij al in het nieuws nadat de Groningse abonnee  Ilja Hagenauw besloot de strijd aan te gaan met de loterij nadat zij een munt had ontvangen met daarop een code. Nadat zij haar code had opengekrast bleek dat zij een prijs van 2.500 euro had gewonnen. Helaas betrof het ook hier misleiding door de loterij en dus stapte Hagenauw naar de Reclame Code Comissie welke haar in het gelijk stelde. Hiermee kreeg Hagenauw gelijk, maar wil ze haar prijs eisen van de loterij, dan zal zij naar de rechter moeten, wat haar meer zal kosten dan de prijs haar oplevert.

Wel is de Nationale Postcode Loterij op de vingers getikt door de Reclame Code Commissie en dus zullen acties als deze niet meer voorkomen.
In de Leeuwarder Courant laat de woordvoerder van de Postcode Loterij Martijn van Klaveren zich uit over de wervingsacties van de loterij. Hij vertelde aan de krant het volgende: “We willen graag zo veel mogelijk loten blijven verkopen, maar daar zijn we soms iets te enthousiast in. Soms gaan we over een grens”.
Selma Hetharia, persvoorlichter van de  Nationale Postcode Loterij laat weten dat de actie een test was en de loterij het betreurt dat er verwarring is ontstaan bij Ilja Hagenauw. Zij geeft ook aan het cadeau niet te kunnen uitkeren, maar dat dergelijke wervingsacties niet meer zullen voorkomen, dit dankzij de uitspraak van de Reclame Code Commissie.
Zou hiermee dan eindelijk een einde komen aan de onduidelijke wervingsactie van de loterijen in ons land?

Gerelateerde content