juli 12, 2008 2:34 pm

Mond tot mond gaat makkelijker

De regels omtrent het reclame maken van bepaalde producten wordt steeds moeilijker. Een van deze producten is het online kansspel sector. De Advertising Standards Authority beter bekend als de ASA is steeds kritischer aan het kijken naar reclame. Zo hebben ze dus laatst een reclame banner van een site afgehaald. Een casino was hun nieuwe slot machine “Spiderman” aan het promoten maar de ASA vond het ongeschikt dat die op de betreffende site stond, een Macintosh forum. Hoewel de gemiddelde leeftijd van degene die op deze site komen een leeftijd van 45 jaar hebben vond de ASA het nog steeds niet gepast.
Ook heeft de ASA vorige week een reclame spot van de televisie in de Verenigd Koninkrijk eraf gehaald. Een wat oudere mevrouw ging op haar brommer naar de plaatselijke bingo hal maar bij aankomst bleek deze dicht te zijn. Zuchtend en kreunend gaat ze weer naar huis en besluit online bingo te gaan spelen. Wat eigenlijk wel een grappige reclame spot was vond de bingo sector van niet. Zo kweken ze een pessimistische beeld van de bingo hallen in de Verenigd Koninkrijk terwijl dat nergens voor nodig is. De ASA gaf hun gelijk en haalde het spotje van de televisie af.
Het is moeilijk om een passende en effectieve reclame spotje te maken in de online kansspelen sector. Er zijn tegenwoordig zoveel regel waar men zich aan dient te houden. Het beste reclame die men kan hebben is mond tot mond reclame. Spelers die zo enthousiast zijn over een bepaalde casino site dat ze die aanraden bij familie en vrienden.


Gecategoriseerd: , ,
Geschreven door admin