Nieuws & Acties

Ladbrokes zet in op online en mobiel

het Gambling Nieuws van 17 februari 2011

Waarin de CEO van Ladbrokes vooruitkijkt, de toekomst online en mobiel is en ook Betfred dat zo heeft bedacht. Die sponsoren in één moeite door een Engelse rugbyclub. De grand old man van Ladbrokes, Cyril Stein, is overleden. Hij was sinds 1994niet meer actief, maar velen in de branche zullen hem nog zeer goed herinneren.

Diverse bronnen melden dat Steve Jobs van Apple ernstig ziek zou zijn. Wij doen niet aan roddels, maar zijn ons zeer bewust dat ook de genieën van onze tijd een eindig bestaan hebben. Bij Ladbrokes staan ze daar ook even bij stil, nu net bekend werd dat hun voormalig topman Cyril Stein in Jeruzalem is overleden. Stein (foto rechts) was de man, die Ladbrokes in 1967 naar de beurs in Londen bracht. Hij werd mede-eigenaar van Ladbrokes in 1956 en bleef bij het bedrijf betrokken tot 1994. Cyril Stein is 82 jaar oud geworden.

Nog onkundig van dit nieuws gaf elders de huidige topman van Ladbrokes, Richard Glynn, een toelichting op de cijfers van 2010 en gaf zijn visie op de ontwikkelingen voor de komende jaren. Om met dat laatste te beginnen: die toekomst is online en mobiel. Voor wie dat even vergeten was, Ladbrokes bezit ook een slordige 2700 wedwinkels in Groot Brittannië. Die worden in ere gehouden, maar de focus ligt niet op de retailmarkt, maar op de ether en wat allemaal remote kan worden aangeboden. Momenteel haalt Ladbrokes daar 25% van haar revenuen uit. Die stegen voor wat de digitale tak betreft netto in 2010 van £160.7 miljoen naar £169.4 miljoen. De nieuwe online klanten komen voor een deel rechtstreeks bij Ladbrokes binnen, dus zonder tussenkomst van affiliates. Een kwart van hen weet de site van Ladbrokes rechtstreeks te vinden en een nog iets groter percentages via de zoekmachines. Dat geeft maar aan hoe sterk het merk gepositioneerd is, aldus Glynn. Hij arceerde vooral de snelle groei in mobiele ontwikkelingen. Dat was in 2010 goed voor 9% van de hele digitale omzet, maar is nu al goed voor 15% daarvan, vooral dankzij hun applicatie ‘Kick-off’ dat de Future Mobile Awards won. Het aantal in-play weddenschappen (weddenschappen tijdens een wedstrijd) steeg in 2010 naar 23.000. De sportweddenschappen stegen over de hele digitale linie met 16,9% naar £65.1 miljoen, 42% van het totale digitale pakket. Ook de casinospellen stegen (6,3%), net als bingo (11,4%), maar poker daalde met 20,7%.   

Ladbrokes is niet de enige bookmaker die online en mobile actief is. Het even Britse Betfred heeft ook een nieuwe applicatie gelanceerd, die klanten de gelegenheid geeft om in-play te wedden via hun smartphones. De applicatie is geschikt voor de besturingssystemen Android, iPhone en iPad. De populaire ‘Goals Galore’ voetbal coupon van Betfred is eveneens mobile verkrijgbaar. (Goals Galore is een bonus, die telt als in bepaalde wedstrijden beide teams tot scoren komen). Betfred gaat ook mals sponsor optreden van de rugbyclub Warrington Wolves. Er komt een wedkantoor in het Halliwell Jones stadion en er zullen reclameborden rond het el worden geplaatst. Meer details zijn niet bekend gemaakt.

Bronnen: eGaming Review,Gaming Intelligence, archief auteur

Gerelateerde content